
Esther van de Bund- van der Goot
Tijdens mijn middelbare schoolopleiding, had ik een bijbaan op de markt. Wij verkochten tuinplanten van de kwekerij waar ik werkte.
Dit heb ik jaren gedaan en zelfs nadat ik naar het Noorden verhuisde, hielp ik mijn oude baas nog enkele jaren op de bloemetjesmarkt van Groningen.
Als sport had ik voetbal. Ik was een middenvelder. Het is leuk om te zien hoe het vrouwenvoetbal zich heeft ontwikkeld.
Ik heb toen ik in Groningen woonde nog diverse bijbaantjes gehad naast de studie die ik volgde. Zo werkte ik op het station van Groningen, in de Thuiszorg en bij de Hema. Allemaal baantjes waar ik met veel plezier op terug kijk. Al snel bleek dat ik mijn gekozen studie toch niet zag zitten en dat ik eigenlijk net als mijn opa, politieagent wilde worden.
Dit laatste lukte en ik werd in 1995 aangenomen bij de politie Groningen. Vrij vlot daarna kwam ik te werken in Winschoten. Tijdens mijn politie carrière heb ik diverse functies gehad.
Zodoende ben ik mij ook gaan interesseren voor lokale politiek en ben ik in 2006 lid geworden van toen nog Gemeentebelangen ( Vlagtwedde). Vanaf 2008 vervul ik een bestuursfunctie binnen onze partij. Uit ervaring weet ik dat er een heleboel mensen onder ons zijn, die niet op de voorgrond gaan staan, maar wel een belangrijke bijdrage leveren aan onze samenleving en wiens meningen en ideeën, overbulkt worden. In onze partij, zitten mijn inziens de mensen die onafhankelijk en realistisch deze meningen en ideeën kunnen vertegenwoordigen.
In mijn privé situatie ben ik al weer bijna dertig jaar met mijn man, Henk.
Ik hou van geschiedenis en dan met name die van ons gebied. Ik ben dan ook lid van de Historische Vereniging Westerwolde, maar ook genealogie heeft mijn interesse. Ik hou van het Groningse dialect en streektaal überhaupt. Wandelen, fietsen en hardlopen zijn een hobby van mij.
Ik hoop dat onze partij, op uw steun mag rekenen bij de gemeentelijke verkiezingen aankomende 18 maart 2026!
Esther van de Bund- van der Goot